יום ה', כט’ בתשרי תשע”ח
דף הבית מידעון חודשי עולים לכיתה א' גלריית תמונות המנון למידה בחירום קישורים יצירת קשר

תפיסת מסוגלות עצמית מתייחסת ל"אמונתו של האדם בנוגע ליכולתו להשיג שליטה על אירועים המשפיעים על חייו ובנוגע ליכולתו לגייס את המוטיבציה, המשאבים הקוגניטיביים והפעולות הנדרשות על מנת להתגבר על משימות" (בנדורה) מעבר לתוכניות הלימודים הרגילות אנו פועלים על מנת להעצים את תלמידינו באמצעות זיהוי כוחות ויכולות אצל התלמיד, הגברת מודעות התלמיד לכוחותיו וליכולותיו, פיתוח אמונת התלמיד בעצמו ובכוחותיו שינוי עמדות כלפי התלמיד ויצירת הזדמנויות, אישיות וקבוצתיות, לביטוי מוצלח של יכולות וכוחות אלה. מס"ע – מצוינות סביב עוצמות בימים אלה מתגבשת תוכנית בית ספרית נוספת להטמעת תפיסת המצוינות להלן, מספר תוכניות ופעולות המיושמות בביה"ס מתוך מטרה להעצים את התלמידים ולחזק את תחושת המסוגלות שלהם: טקס יקיר שנקר – "דרך ארץ קדמה לתורה"- כחלק מחינוך הילדים לערכים של נועם הליכות, סובלנות נתינה ותרומה לחברת הילדים, אנו מקיימים בכל חודש טקס בו תלמידים שעמדו בקריטריונים של דרך ארץ מקבלים תעודת הוקרה. בכיתות א'-ב' נבחרים מידי חודש שני תלמידים ובכיתות ג-ו תלמיד/ה אחד. הכיתה המכבדת - כיתה בה אף תלמיד לא היה מעורב במהלך החודש באירוע של אלימות פיזית מקבלת את גביע הכיתה המכבדת. החידון החודשי אנו מאמינים שידע כללי הוא חלק חשוב בטיפוח המצוינות. אנו מאמינים כי לתלמידים נחוץ ידע על העולם שאינו קשור ישירות למקצועות ביה"ס ושלכאורה אינו נחוץ לתכלית מסוימת. אנחנו בטוחים שהידע הזה מקדם את הילדים, את החשיבה שלהם, את תחומי העניין שלהם ופותח להם שער לעולם נרחב, מעניין ומאתגר. על רקע זה, מידי חודש אנו עורכים בביה"ס חידון העוסק בנושאים כלליים. כל תלמידי ביה"ס מקבלים מידע כתוב על הנושא הנבחר. מורות ביה"ס מקדישות פרק זמן מסוים בשיעור לנושא, והתלמידים מתבקשים לחזור וללמוד את החומר בבית. תלמידים המעוניינים להציג את הידע שלהם משתתפים בחידון. נושאים לדוגמא: גדולי הציירים, חתני פרס נובל, מקומות בארץ, עולם המדע, אוצר מילים וכד'. מועד קיום החידון מופיע במידעון החודש. תפקיד לכל תלמיד ותפקיד לכל כיתה - לכל תלמיד בכיתה יש תפקיד למלא ואחריות לביצועו. החל מכיתה ד' יש לכל שכבה תפקיד בבית הספר. כיתות ד' – אחראיות על הפעלת הפסקה פעילה לכיתות א'-ב' פעמיים בשבוע. כיתות ה' – כיתות ה' אחראיות על הכניסה והיציאה מהחצרות למסדרונות ביה"ס בזמן ההפסקות. כיתות ו' – תלמידי כיתות ו' ממלאים תפקיד במשמרות זה"ב במעבר החציה ברחוב חנקין. קיר אמן - תלמידים מוכשרים בציור מקבלים הזדמנות להציג יצירות משלהם על לוח בלובי הכניסה לביה"ס. התחביבים שלנו האוספים שלנו - פעמיים בשנה אנחנו מאפשרים לתלמידים להציג אוספים ותחביבים בפני הורים ותלמידים המגיעים לאספת הורים. שישי אישי - במסגרת שעורי כישורי חיים ומפתח הל"ב מאפשרים לתלמידים המעוניינים בכך להציג תחומי עניין שלהם בפני הכיתה. צעד הזהב- פעם בחודשיים אנחנו מציינים תלמידים שעשו התקדמות משמעותית בהישגיהם בתחום הלימודי ו/או בהרגלי הלמידה שלהם. מקהלת ביה"ס - בבית ספרנו פועלות שתי מקהלות: מקהלה צעירה המורכבת השנה מתלמידי כיתות ב' ומקהלה בוגרת המורכבת מתלמידי כיתות ג'-ה'. ידוע כי בנוסף להתפתחות של שמיעה מוזיקלית וטעם מוזיקלי, קשב, משמעת, אחריות, שירה המקהלה תורמת גם ליכולת של התלמיד לעבוד בקבוצה. השתתפות במקהלת בית הספר הופכת להיות גם אמצעי לתקשורת מהנה דרך מוזיקה ושירה בין תלמידים בגילאים שונים. חברי המקהלה מתגבשים סביב לימוד וביצוע של רפרטואר משותף. שיעור מקהלה מורכב משני חלקים: הראשון, תרגילי נשימה ופיתוח קול והשני, עבודה על שירים. המקהלה מופיעה בטקסים ואירועים בית -ספריים שונים. נגינה – פעם בשבוע מגיע מורה המלמדת נגינה באורגנית בכיתות הלומדות מוסיקה, מכל כיתה נבחרים 4-5 תלמידים ולומדים לנגן. בכיתות ג-ד מנגנים כל התלמידים בחלילית. בבית הספר מתקיימות מספר קבוצות שמטרתן לתת תמיכה רגשית: 1. קבוצת "כת"ף" (כולנו תומכים פה)- מיועדת לשכבת ב'. קבוצה רגשית לתמיכה בילדים שחווים גירושים, כשמטרת הקבוצה היא מתן כלים להתמודדות עם משבר הפרידה והגירושים. יועצת ביה"ס מנחה את הקבוצה. 2. קבוצת "עוצמה" - מיועדת לשכבות ה-ו'. קבוצת העצמה למתבגרים בעלי לקויות למידה, מטרת הקבוצה היא העצמה רגשית לתלמידים עם לקויות למידה ומתן כלים למיקוד שליטה. היועצת ומורת השילוב הן המנחות של הקבוצה. 3. קבוצת ה"רוח החיה שבחבורה"- מיועדת לשכבות ב'-ג'. קבוצה לפיתוח מיומנויות חברתיות באמצעות יחס הוגן לבעלי חיים. מטרת הקבוצה היא להקנות כלים ומיומנויות חברתיות לילדים עם קושי בתחום החברתי. הקבוצה בהנחיית היועצת ומורת השילוב. חונכות בבית הספר פועלות מספר תוכניות של חונכות: פרויקט פר"ח- פרויקט החונכות הגדול ביותר בארץ ובעולם בו חונכים סטודנטים מהמוסדות להשכלה גבוהה תלמידים בתי ספר. פרויקט זה מבטא את השאיפה לטפח ילדים באמצעות תשומת לב אישית מצד הסטודנט, על מנת שיפתחו ויממשו את הפוטנציאל הגלום בתחומים השונים (לימודי, חברתי ורגשי). הסטודנטים נפגשים עם התלמידים פעמיים בשבוע בשעות אחה"צ לסיוע בלימודים, פעילויות חוויתיות משותפות ועוד... הפרויקט נמשך לאורך כל השנה. מתנדבות ויצ"ו- מתנדבות מטעם ויצ"ו מגיעות לביה"ס לחונכות רגשית. כל מתנדבת נפגשת עם כשלושה תלמידים (כשעה שבועית באופן אישי). בפגישות אלה מעצימה החונכת את התלמיד, ע"י משחק, פעילות יצירה, שיחה קריאת ספר ועוד... ומהווה עבורו אוזן קשבת. הפרויקט נמשך לאורך השנה. מתנדבי פו"ש- פרויקט חונכות לימודית, שבמסגרתו מגיעים מתנדבים לבית הספר ונפגשים עם תלמידים להעשרה ותגבור בתחום הלימודי. פרויקט זה נמשך לאורך כל השנה. ביקור בית הקשר בין ההורים לבית הספר הינו מרכיב מרכזי בשיפור האקלים הבית ספרי. צוות ביה"ס רואה חשיבות רבה בקשר בין ביה"ס לבין ההורים כחלק בלתי נפרד מהדיאלוג המקדם. במקרים רבים הקשר בין ההורים למורים הינו קשר מורכב. אחת הדרכים לקרב בין המורים לבין משפחתו של התלמיד הינה יצירת שיח עם התלמיד ומשפחתו בסביבתם הטבעית, בביתם. כחלק מן התפיסה הזאת מחנכות הכיתה ויועצת ביה"ס עורכות ביקורי בית בבתי התלמידים. השאיפה לבקר בכל בתי התלמידים במהלך שנות לימודיהם בבית הספר. הביקורים מתואמים עם ההורים מראש.